تبلیغات
عید رضوان - تناقضات در بهائیت

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

یکی از مسائلی که نیرنگ و فریب فرقۀ بهائیت و جعلی

بودن آئین آن‌ها را برای همۀ طالبان حقیقت، معلوم و

آشکار می‌سازد تناقضات در گفتار و آثار رهبران

بهائیت است. از باب نمونه به یکی از تناقضات در

این فرقه اشاره می‌کنم؛

بهائیان سعی می‌کنند خود را انسان‌هایی با اخلاق و روشنفکر نشان بدهند و فرقه خود را در انظار دیگران بر حقّ و جذاب جلوه بدهند. مثلاً آنها به کلام یکی از رهبران خود به نام عبدالبهاء استناد می‌کنند و این جمله را انتخاب و نشان می‌دهند، عبد البهاء می‌گوید: «نباید به مردم، نسبت جهالت داد.»[1]

اما وقتی به آثار مؤسس فرقۀ بهائیت، بهاء الله مراجعه می کنیم خلاف این رویه را می‌بینیم، بهاء الله در آثار خود نوشته است: «هرکس بهایی نشود، در زمره ی جاهل‌ترین مردم است، حتی اگر به همه‌ی ‌علوم احاطه داشته باشد.[2] هر کس بهایی نشود و یا تعالیم مرا انکار کند عقل ندارد.[3]



[1] . «تعالیم الهیه در این دور نورانی چنین است که نباید نفوس را توهین نمود و بجهالت نسبت داد که تو ندانی و من دانم بلکه باید بجمیع نفوس بنظر احترام نظر کرد و در بیان و دلالت بطرز تحرّی حقیقت مکالمه نمود که بیائید مسائلی چند در میان است تا تحرّی حقیقت نمائیم و ببینیم چگونه و چسان است مبلّغ نباید خویش را دانا و دیگرانرا نادان شمرد این فکر سبب تکبّر گردد و تکبّر سبب عدم تأثّر بلکه باید امتیازی در خود نبیند و با دیگران بنهایت مهربانی و خضوع و خشوع صحبت بدارد این نوع بیان تأثیر کند»: عبدالبهاء، مکاتیب، ج 1، ص 355.

 .[2] «اگر نفسی الیوم بجمیع علوم ارض احاطه نماید و در کلمه بلی توقّف کند لدی الحقّ مذکور نه و از اجهل ناس محسوب (به بیان ساده‌تر: اگر امروزه کسی به همه‌ی علوم زمین اشراف داشته باشد، اما بهاییت را نپذیرد، نزد خدا جاهل‌ترین مردمان خواهد بود)»: بهاءالله، اقتدارات و چند لوح دیگر، ص 111. «الیوم اطلاق اسم عالم بر احدی نخواهد شد مگر آن نفوسی که بقمیص ایمان امر بدیع مزین شده اند»: بهاءالله، بدیع، صص 138 و 139.

[3] . «میزان کلّیه اینمقام است که ذکر شد هر نفسی بآن فائز شد یعنی مشرق ظهور را شناخت و ادراک نمود او در کتاب الهی از عقلا مذکور و مسطور و من دون آن جاهل اگر چه بزعم خود خود را دارای عقول عالم شمرد»: اشراق خاوری، مائده آسمانی، ج 7، ص 160. «بعضی عقول شاید که بعضی حدودات مذکوره در کتب الهیه را لاجل عدم اطّلاع بر مصالح مکنونه در آن تصدیق ننمایند و لکن آنچه از قلم قدم در این ظهور اعظم در اجتماع و اتّحاد و اخلاق و آداب و اشتغال بما ینتفع به النّاس جاری شده احدی انکار ننموده و نمینماید مگر آنکه بالمرّه از عقل محروم باشد»: بهاءالله، اقتدارات و چند لوح دیگر، ص 168.




طبقه بندی: بهائیت،
برچسب ها: بهائیت، بهاء الله، عبد البهاء، تناقض گویی، جهالت،

تاریخ : جمعه 27 مرداد 1396 | 11:28 ق.ظ | نویسنده : مهدی ناظمی | نظرات
پند دادن بهلول به‌ هارون عباسی
حکایت زیبا و پند آموز پنجره و آینه
حکایت پند آموز برتری هنر بر ثروت
مهارت های دهگانه زندگی
عزت نفس و اعتماد به نفس و راه‌های تقویت آن
قیمت‌ هارون الرشید
بهلول و فروختن خانه‌ای در بهشت
زیارت و ساختن بنا بر قبور
استدلال به لوح حضرت فاطمه (سلام الله علیها)
اوصاف ده گانه سخن در کلام الهی
لزوم تجدید ارسال نبی از نگاه بهائیت
انار بهشتی
بهائیت و شرک به خدا
پیروان احمد الحسن خواب را حجّت می‌دانند یا خیر؟
ادعایی بی دلیل از طرف انصار احمد الحسن
لزوم وجود ولایت فقیه
رؤیا به تنهایی دلیل حقانیت نیست !
مبارزۀ فرقه ها با استقلال کشور
تقلید اتباع یمانی از بهائیت
ادعاهای باب
بهاییان وطن فروش
علت حلال بودن شراب در مسیحیت؟
راز موفقیت زوجها
مستبصرین چه میگویند؟1
لزوم تجدید پیامبر در هر هزار سال
امامان معصوم هستند
تلاش بهائیت برای گسترش جنبش دختران خیابان انقلاب
فرقۀ احمد الحسن یمانی و نماد ستارۀ شش‌پر
سیب
خواص نعناع برای سلامتی
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • ندای معلم