تبلیغات
عید رضوان - تناقضات در بهائیت

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

یکی از مسائلی که نیرنگ و فریب فرقۀ بهائیت و جعلی

بودن آئین آن‌ها را برای همۀ طالبان حقیقت، معلوم و

آشکار می‌سازد تناقضات در گفتار و آثار رهبران

بهائیت است. از باب نمونه به یکی از تناقضات در

این فرقه اشاره می‌کنم؛

بهائیان سعی می‌کنند خود را انسان‌هایی با اخلاق و روشنفکر نشان بدهند و فرقه خود را در انظار دیگران بر حقّ و جذاب جلوه بدهند. مثلاً آنها به کلام یکی از رهبران خود به نام عبدالبهاء استناد می‌کنند و این جمله را انتخاب و نشان می‌دهند، عبد البهاء می‌گوید: «نباید به مردم، نسبت جهالت داد.»[1]

اما وقتی به آثار مؤسس فرقۀ بهائیت، بهاء الله مراجعه می کنیم خلاف این رویه را می‌بینیم، بهاء الله در آثار خود نوشته است: «هرکس بهایی نشود، در زمره ی جاهل‌ترین مردم است، حتی اگر به همه‌ی ‌علوم احاطه داشته باشد.[2] هر کس بهایی نشود و یا تعالیم مرا انکار کند عقل ندارد.[3]



[1] . «تعالیم الهیه در این دور نورانی چنین است که نباید نفوس را توهین نمود و بجهالت نسبت داد که تو ندانی و من دانم بلکه باید بجمیع نفوس بنظر احترام نظر کرد و در بیان و دلالت بطرز تحرّی حقیقت مکالمه نمود که بیائید مسائلی چند در میان است تا تحرّی حقیقت نمائیم و ببینیم چگونه و چسان است مبلّغ نباید خویش را دانا و دیگرانرا نادان شمرد این فکر سبب تکبّر گردد و تکبّر سبب عدم تأثّر بلکه باید امتیازی در خود نبیند و با دیگران بنهایت مهربانی و خضوع و خشوع صحبت بدارد این نوع بیان تأثیر کند»: عبدالبهاء، مکاتیب، ج 1، ص 355.

 .[2] «اگر نفسی الیوم بجمیع علوم ارض احاطه نماید و در کلمه بلی توقّف کند لدی الحقّ مذکور نه و از اجهل ناس محسوب (به بیان ساده‌تر: اگر امروزه کسی به همه‌ی علوم زمین اشراف داشته باشد، اما بهاییت را نپذیرد، نزد خدا جاهل‌ترین مردمان خواهد بود)»: بهاءالله، اقتدارات و چند لوح دیگر، ص 111. «الیوم اطلاق اسم عالم بر احدی نخواهد شد مگر آن نفوسی که بقمیص ایمان امر بدیع مزین شده اند»: بهاءالله، بدیع، صص 138 و 139.

[3] . «میزان کلّیه اینمقام است که ذکر شد هر نفسی بآن فائز شد یعنی مشرق ظهور را شناخت و ادراک نمود او در کتاب الهی از عقلا مذکور و مسطور و من دون آن جاهل اگر چه بزعم خود خود را دارای عقول عالم شمرد»: اشراق خاوری، مائده آسمانی، ج 7، ص 160. «بعضی عقول شاید که بعضی حدودات مذکوره در کتب الهیه را لاجل عدم اطّلاع بر مصالح مکنونه در آن تصدیق ننمایند و لکن آنچه از قلم قدم در این ظهور اعظم در اجتماع و اتّحاد و اخلاق و آداب و اشتغال بما ینتفع به النّاس جاری شده احدی انکار ننموده و نمینماید مگر آنکه بالمرّه از عقل محروم باشد»: بهاءالله، اقتدارات و چند لوح دیگر، ص 168.




طبقه بندی: بهائیت،
برچسب ها: بهائیت، بهاء الله، عبد البهاء، تناقض گویی، جهالت،

تاریخ : جمعه 27 مرداد 1396 | 12:28 ب.ظ | نویسنده : مهدی ناظمی | نظرات
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • ندای معلم