فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

غلام عباس گودرزی :(معروف به ادیب مسعودی )، (زاده:۱۳۰۰ شمسی روستای فخرآباد سفلای بروجرد) شاعر و مبلغ پیشین بهائی  است. از وی بیش از ۵۰۰۰ بیت شعر بجا مانده است. سه تن از فرزندان وی (دو پسر و یک دختر) که مخالف حکومت پهلوی بودند به قتل رسیدند.[1]

برخی از مردمان روستای وی به بابیت گرایش یافته بودند و وی نیز مدتی در خلال سالهای دهه چهل به جمع مبلغین بهایت پیوست. سال‌ها به تدریس در کلاس‌های یازدهم ودوازدهم درس اخلاق و نیز درس «نظر اجمالی به دیانت بهائی» اشتغال داشت. عضو انجمن ادبی بهائیت از سوی «لجنه تزیید معلومات امری» بود و سفرهای تبلیغی مختلفی در ایران داشت. به وی القابی همچون خادم برازنده، نفس جلیل، ناشر نفحات الله، یارموفق، روحانی داده شده بود.

وی پس از ۱۸ سال تبلیغ برای بهائیت در سال 1354 از این فرقه خارج شد. گرچه در بدو امر از اظهار خروج خودداری می‌نمود اما نهایتاً با حضور در محضر مراجع و روحانیون شیعه نظیر محمد تقی فلسفی، مرتضی حائری یزدی، شهاب الدین مرعشی نجفی وچند تن دیگر خروج از بهائیت را اظهار کرد. پس از آن بهائیان به وی لقب «سم ثعبان» (مار خطرناک) داده و هواداران خود را از صحبت و نزدیکی با او برحضر می‌داشتند. او همچنین کتابی با عنوان کشف الغدر و الخیانة را در سه جلد (در نقد بهائیت) نوشت و سخنرانی‌هایی علیه بهائیت صورت داد. وی پیرامون عملکرد این گروه می‌گوید:« آنها برای بزرگ جلوه دادن من به عنوان یک فرد بهائی مذهبی، دروغ‌های زیادی را به من نسبت دادند. برعکس این موضوعات هم وجود داشت واینگونه بود که اگرکسی درآن دوران دوست نداشت که دیگر در این تشکیلات باشد و یا راه حقیقت را پیدا می‌کرد و اعتراضی داشت، آن شخص را خیلی زود می‌کشتند. در این مورد می‌توان مثالی از میرزا نعیم اصفهانی را بیان کنیم که وی را بدلیل همین اعتراضات وخستگی ازاین فرقه مسموم کردند. بهائیان درآن زمان ترورهای زیادی دراین رابطه داشتند. در مثالی دیگر می‌توان به إشراق خاوری یکی دیگر ازمبلغین اشاره‌ای داشت، که وی اعلام کرده بود که دیگر از این وضع خسته شده است و درجایی می‌گوید: «کاش مادر مرا نیافریده بود...» که یک هفته بعد وی را می‌کشند.» [2]

پینوشت
[1]. مظاهری، ابوذر. «بهائیت، ریزشها و بحران های مداوم: آشنایی با برخی از بابیان و بهائیان نادم و مستبصر» . مجله تاریخ معاصر ایران. بازبینی‌شده در ۲۴ مه ۲۰۱۴.

[2].«تاریخ معاصر ایران». نشریه موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران، ش. 48.


طبقه بندی: مستبصرین، بهائیت،
برچسب ها: بهائیت مستبصر تبلیغ دروغ قتل،

تاریخ : پنجشنبه 1 تیر 1396 | 06:10 ب.ظ | نویسنده : مهدی ناظمی | نظرات
شبهۀ لزوم تجدید ادیان
عوامل اختلاف عروس و داماد
بهائیت و ادعای شیعه‌دوستی
نوشابه، نابود کنندۀ کلسیم بدن!
علت حلال بودن شراب در مسیحیت؟
دور کردن طلاق از زندگی
روایات وارده در باب ازدیاد نسل آدمی بعد از آدم (ع) و حوا
راز موفقیت زوجها
« جایگاه شادی در اسلام»
بهترین راه رسیدن به بهشت از منظر قرآن
وقتی میخوابیم روح کجا میره؟
ایقان و عدم متمم بودن برای بیان
سه عامل اصلی ندیدن امام عصر(عج)!
مسیحیت آخرین و کاملترین دین نبوده و نیست.
چرا قرآن سهم الارث زنان را نصف سهم مردان قرار داده است ؟
تثلیث مسیحیت و اشکال به آن
كلیسا به چه می گویند و اهمیت آن چقدر است؟
عقاید غیر اسلامی وهابیّت
تهمت احمد بن اسماعیل به مولا علی
ابن تیمیه، و نسبت دروغ به صحابۀ پیامبر (صلی الله علیه و آله)
تناقضی دیگر از بهائیت در باب نیاز به دین جدید
تناقضی دیگر در کلام عبد البهاء از تحری حقیقت
تناقضات در بهائیت
تحرّی حقیقت در بهائیت، از ادعا تا واقعیت
حقوق زنان در بهائیت
گدای ثروتمند
کفر از منظر ابن تیمیه
فرقه ها حول موارد زیر تعریف می‌شوند
آشنایی با کتاب ایقان بهائیان
چند نقد اساسی بر ایقان بهاء الله
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • ندای معلم