فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

استدلال به لوح حضرت فاطمه (سلام الله علیها)

میرزا حسینعلی بهاء برای اثبات ادّعای علی‌محمّدباب، به لوح حضرت فاطمه (س) که در کتاب ایقان نوشته استناد می کند و می‌نویسد:«چنانچه در کافی درحدیث جابر در لوح، فاطمه در وصف قائم می فرماید:

«علیه کمال موسی و بهاء عیسی و صبر ایوب فیذل اولیائه فی زمانه و تتهادی رؤوسهم کما تتهادی رؤوس الترک و الدیلم فیقتلون و یحرقون و یکونون خائفین مرعوبین و جلین تصبغ الارض بدمائهم و یغشو الویل و الرنه فی نسائهم اولئک اولیائی حقا».1 یعنی (...بر اوست کمال موسی، بهاء عیسی و صبر ایّوب و در زمان او دوستان ذلیل شوند و سرهای ایشان به هدیه فرستاده شد، مانند سرهای تُرک و دیلم، ایشان کشته خواهند شد و سوزانده خواهند گردید ...)

کیفیت استدلال:

میرزا حسینعلی بهاء برای برحقّ بودن علی محمّد باب به این حدیث استناد کرده و می‌گوید:

«حرفی از این حدیث باقی نماند، مگر آن‌که ظاهر شد. چنان‌چه در اکثر اماکن دم (خون) شریفشان ریخته شد و در هَر بلدی ایشان را اسیر نمودند و به ولایت و شهرها گردانیدند. بعضی را کشتند و بعضی را سوزاندند و ... »2

پاسخ:

اصل این حدیث که بسیار هم طولانی است در کتاب کافی نقل شده است. ما آن قسمتی که شاهد مثال ما است بیان می‌کنیم تا جواب استدلال بهائیان داده شود. حدیث را ابی بصیر از امام صادق (ع) و آن‌حضرت از پدرش نقل کرده است‌که به  جابر بن عبدالله انصاری فرمود:

: «علیه کمال موسی و بهاء عیسی و صبر ایوب ... فی نسائهم اولئک اولیائی حقا». ملاحظه فرمایید؛ اولاً ایشان حدیث را به طور کامل نقل نکرده و از «علیه کمال موسی» شروع می کند تا «علیه» را به باب برگرداند و مرجع ضمیر را که «م ح م د» است ذکر نکرده (شما باز اصل حدیث را ببینید». ثانیا «فیذل اولیائی» را «اولیائه» نوشته و حال آنکه چون حدیث قدسی است و مراد از یاء متکلم در «اولیائی»، خدا می باشد و مقصود، ابتلای شدید اولیاء خدا می باشد که از زمان امامت حضرت که بعد از فوت و شهادت پدر (امام عسکری) بوده تا موقع ظهور حضرت، پس ابتلای در زمان بالخصوص ظهور آن حضرت. پس حدیث مذکور، دالّ بر خلاق مقصود آنها نموده و دست خائنین را کوتاه و به اهل عالم می‌نمایاند که این‌ها، هم تحریف کرده‌اند و «اولیائی» را «اولیائه» آورده‌اند و هم تقطیع نموده اند تا ضمیر «علیه» به امام زمان برنگردد.

پس معنای قسمتی را حسینعلی آورده است چنین می‌شود: «این امر را به پسرش (م ح م د) که رحمت من است برای عالمیان، بر اوست یعنی بر محمد بن حسن است. کمال موسی و بهای عیسی و صبر ایوب. پس دوستان من (اولیائی) در زمان او ذلیل می شوند» تا آخر حدیث.

همین تحریف را گلپایگانی در صفحه ی ۱۲۹ «فرائد» نقل نموده است.

1.ایقان، میرزا حسینعلی بهاء ، ص190 (ایقان 199 صفحه‌ای.

2. همان.




طبقه بندی: بهائیت،
برچسب ها: بهائیت، علی‌محمّد باب، لوح فاطمه، کافی، کشتار،

تاریخ : شنبه 30 تیر 1397 | 10:00 ب.ظ | نویسنده : مهدی ناظمی | نظرات
استدلال به لوح حضرت فاطمه (سلام الله علیها)
اوصاف ده گانه سخن در کلام الهی
لزوم تجدید ارسال نبی از نگاه بهائیت
انار بهشتی
بهائیت و شرک به خدا
پیروان احمد الحسن خواب را حجّت می‌دانند یا خیر؟
ادعایی بی دلیل از طرف انصار احمد الحسن
لزوم وجود ولایت فقیه
رؤیا به تنهایی دلیل حقانیت نیست !
صوفیان بی صفا نمی خواهیم
مبارزۀ فرقه ها با استقلال کشور
تقلید اتباع یمانی از بهائیت
ادعاهای باب
بهاییان وطن فروش
علت حلال بودن شراب در مسیحیت؟
توجیهاتی در مورد گذاشتن سبیل در فرقه های صوفیه
راز موفقیت زوجها
مستبصرین چه میگویند؟1
لزوم تجدید پیامبر در هر هزار سال
امامان معصوم هستند
تلاش بهائیت برای گسترش جنبش دختران خیابان انقلاب
فرقۀ احمد الحسن یمانی و نماد ستارۀ شش‌پر
سیب
خواص نعناع برای سلامتی
آویشن
بهائیت و ادعای وحدت آفرینی
دلیلی که مدعا را رد می کند!
مبارزه احمد الحسن بصری، با دستور قرآن
دروغ بزرگ احمد الحسن بصری
اخراج بهائیان از دانشگاه
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • ندای معلم